Life is Nice!

2072 kilometer, 18 dagar, 10 netter i telt, 7 land, 5 punkteringar, 4 nye slangar, 2 nye dekk, litervis med rideglide, 5 plaster, 1 knekt negl, 2 kg nutella, 3 flasker vin og 1000 gode minner.   Med desse tala oppsummerar vi turen og er glade for at vi no er framme i Nice. Kom hit i gå...

Snart klar til sjarmøretappen

"Where are you from?" Spurte mannen i baren, da vi skulle låne toalettet der. -"Norway", sa Gunnvor. "Aaah, thats why you don't wear much clothes, you can take the cold". Vi hadde på oss sykkelbukse, treningsgenser, sykkelvotter, og vindjakke. Det var over 20 grader ute og so...

Full fart framover!

Dagen begynte på best muleg måte, med en frukost der vi fekk lange innpå med så masse ost og heimelaga kompott som vi berre orka. Fekk også tips frå den trivlege verten om at neste tur burde vere Chile på langs. Den må vi nok tenke litt på før vi realiserar det.   Når vi begynte å sykle ...

Italia, altsa

Å sykle langs comosjøen kan kun anbefales. Det er så fint, grønt, frodig og vakkert der. Comosjøen og landskapet omkring kan ikke sammenlignes med noe vi har syklet i tidligere, makan til smukkhet. Det lukter godt der også. Når man sykler langs sjøen kommer man igjennom små landsb...

Takk for nå, Sveits!

Turens fysiske høydepunkt nådde vi i går, Juliers Pass i Sveits, på ca 2283 m.o.h. Veien opp dit var lang (100km) og bratt med to topper (2600 høydemeter klatring). På veien opp tenkte vi flere ganger at nå kan det ikke være flere bakker, men herregud så feil vi tok. Vi slepte, krabbet og sneglet...

kjempeflyt

I går spiste vi frokost i Tyskland og lunsj i Østerike. Vi drakk en øl i Liechtenstein og hadde middag i Sveits. Vi er begynt å være i et mere "alpete" miljø, og det er bare så fint her!  Fra Bodensee i går tidlig:     Dagen i går gikk kjempefort, og vi hadde en v...

Kviledag

I dag er det fri frå sykling, og det kjennest greit ut med litt pause etter dei par siste harde og lange dagane. Lørdag kom vi fram til Rosmari og Kurt, og der vart tatt imot og oppvarta på ein måte vi aldri kunne drøymt om. Kurt kom syklande og møtte oss, så siste mila fekk vi en guida tur gjen...

Pause i syklingen

I går kveld stilte vi syklene inn i en garasje i Lindau (Bodensee) og vi kommer ikke til å bruke dem igjen, før i morgen.    Kvelden før vi reiste fra København sovnet min kjære morfar, som vi i familien kalte Far, stille inn. Han ble nesten 90 år. Far var en ubeskrivelig...

Jodelehi!

Denne sykkelturen har vært litt annerledes enn den vi var på sist. Tyskland er mye tettere befolket enn USA, og det er ikke langt mellom byer og landsbyer. Dette er helt supert siden vi har hatt en del punkteringer og tjas med syklene (lett å få hjelp!) , men det er også litt stress siden vi bruk...

Mil etter mil

Torsdag har bydd oss mange opp- og nedturer, både fysisk og mentalt. Vi er ganske slitne nå begge to, og går derfor tidlig i seng.    Oppturer:  1.Vi stod opp ekstra tidlig, og kom kjapt igang med syklingen. Morgentåken gjorde omgivelsene fantastisk pene   2. Vi har h...

Midtveis i Tyskland

Dagen i dag har bydd på eit meir kupert terreng enn det som har vore før. Eg har gleda meg stort til litt meirbakkar, men når vi fekk første bratta midt i fleisen i dag tidleg kunne eg ikkje heilt forstå at dettevar noko eg hadde gleda meg til. Vi snegla oss opp, og når belønninga på toppen var f...

Hvem kan sykle for uten luft?

130 km ble det til i dag, og enda en punktering! Denne gang var det bakdekket mitt som sank sammen, rett før vi nådde Hannover. Det gikk heldigvis veldig fint denne gangen, helt gull å ha en sykkelpumpe som duger 😁  Ellers så har vi hatt fantastisk sykkelvær idag, solen har stått på...

Hamburg + sol = viel spaß

Stille og rolig blir Tyskland bedre og bedre. Dagen startet med regn, men det forsvant fort, og vi var på hjul (med ny sykkelpumpe og ny slange til meg) kl.10. Vi spiste lunsj i Hamburg, og snirklet oss igjennom byen etterpå. Vi har vært på  epleslang, og vi har spist is. Vi har også misfors...

Våt velkomst

Nå sitter vi i Bad Sogeberg og nyter apfelschorle og currywurst. Absolutt topp lekkert! Vi har syklet 112 km idag, mens målet var å sykle 160km og overnatte i Hamburg. Vi fikk en pjaskvåt start på dagen, og brukte en del ekstra tid på å holde oss sikkert på hjul når vi skulle gjennom brosteinbela...

186 lange, seige og forblåste kilometer 😬

Vekkerklokken ringte i morges kl. 04.20 og halvannen time senere la Gunnsern og jeg ut fra Nørrebro på hjul, med mål for Fehmern i Tyskland. Dagens etappe har budt på massiv motvind, med en meget øm kropp til følge. Vi klarte å sykle den distansen som vi hadde tenkt, og s...
femtusenkm

30, Ålesund

Vi er to ladies fra Vestlandet som liker å sykle. Det viktigste for oss er at når vi drar på tur, så skal det bare være langt, og helst ikke særlig gjennomtenkt. Vi er begge mere glad i motbakker enn motvind, og vi rasjonerer sjeldent på ride glide. Vi tror på at livet tilhører dem som oppholder seg ute, der hvor livet er <3