Telluride, en punktering og Dolores

Etter 4345 km stoppet Gunnvor aa sykle. Hun snudde seg rolig, og saa paa meg. Jeg laa litt bak og skjoente umiddelbart hva som var skjedd. Hun sa ingenting, mens jeg ropte "Unload, Gunnvor!" Dette var drama on the road...Gunnsern hadde punktert. Vi fant frem alt vi hadde av ubrukte lappesaker, ...

Let's do Colorado

Colorado er totally amazing alsaa. Her har vi flotte hoye fjell, frisk luft, behagelige temperaturer og mat med gronnsaker. Akkurat naa er vi i nok en liten plass, kalt Gunnison. Her er det ikke mye aa skryte av, men fjellomraadene rundt byen er fantastisk flotte. Vi naadde turens hoyeste punkt i...

Vi graater

De siste dagene har vi vaert i oede landskap, uten telefondekning, internett, ordentlig soveplass og mulighet for aa vite hva som egentlig skjer hjemme i lille Norge. I dag syklet vi ut fra en livloes by, Haswell, kl 04 om morgenen. I loepet av natten hadde en hund funnet frokosten vaar utenfor ...

Keep on keeping on

Saa var vi framme i Tribune, siste dagen vaar i Kansas.I morgon fortsetter vi inn i Colorado, men har fortsatt igjennokon dagar med, lange, flate veier uten svingar, for vi faar begynne aa bryne oss paa Rocky Mountains. For vi kom til Kansas, trudde vi at her var det mulighet for aa suse avgaard...

Viva Kansas

Foer vi kom til Kansas hadde vi saa aa si ingen anelse om hva som ventet oss. Folk hjemme har sagt at det er kjedelig, fylt med maisaakre, lange flate veier og motvind. Oh well, ja, det stemmer jo forsaavidt, men vi har hatt nok av motbakker og "spennende" moeter med boellete loeshunder. Vi har s...

Flotte, flate Kansas

Vi har nettopp passert 3000 km, og vi suste unna 70 km før kl 8. To beat the heat må vi starte tidlig. Alarmen ringer kl 4 og vi er avgårde senest kl 5, hvis ikke Frida er alt for trøtt. Nå er det lengre mellom stoppene, og derfor kan det ta litt tid mellom hver gang vi oppdaterer, men vi prøver ...

Flere bilder

Her er Gunnvors ride med all oppakningen. Og her er Fridas sykkel. Vi har de samme syklene, Surly Long Haul Trucker. Foreloepig er vi begge veldig fornoyde, og vi kan melde om null punkteringer. Bank i bordet. Vi flekser med reflekser paa bagene. Ready to ride! Many than...

Pictures

Flott soloppgang paa vei ut av Sebree Her har vi det varmt, men forsatt fint.  En bitteliten skilpadde, saa soet. Denne veien gaar i alle retninger, bortsett fra oest. Her krysser vi broen over Mississippi River, forlater dermed Illinois til fordel ...

Oh, the heat.

Lufta står stille. Vi er i Missouri. Midt i Missouri. På vei opp en bakke, å så på vei ned igjen. Sola steiker, svetten spretter og vi er slitne. Varmen tapper oss for krefter og vi føler at vi stamper. Det er som om vi sykler i seig sirup. Hjulene klistrer seg til asfalten. Bena er tunge, flaske...

Bluegrass, sweet potatoes, Pastor Bob and sunshine

Gratulerer så mye med 32 årsdagen din igår, Åge! Håper du hadde en strålende dag, gamle jas!Igår hadde vi litt av en dag. Vi sykla 200 km og bikket totalen hittil på 2000 km. Formen er utrolig bra, og vi er topp motiverte for resten av turen. Vi møtte også to kvinnelige syklister (sjeldent kjønn ...

Bildedryss

Gunnvor leser kart og reflekterer over hvilke veivalg vi skal ta. I Buchanan ble vi invitert hjem til Mrs. and Mr. Adkins fasjonable hjem. Hurra for det! The Adkins and us :) Etter en meget lang, varm, klam og bratt klatredag i Blue Mountains fant vi et nesten tomt motell som var m...

Dogs,trailerparks and steep hills

Vi er ferdig med den verste klatringa i east kentucky, en herlig følelse. Nå venter det oss rolling hills de neste par dagene. I kentucky har vi sett litt av hvert...massevis av slitne trailer homes langs veiene, og dertilhørende frittgående hundeflokker. Hundene lager leven og springe etter Oss....

Hei Kentucky:)

Daa har vi forlatt Virginia til fordel for Elkhorn City og Kentucky. Elkhorn city er ein 'by' med ca 1000 inbyggarar, og planen var aa tilbringe natta her. Hargjort unna120km i dag og, noko vi seier oss fornogd med.Ser ikkje ut som at det er den mest livlige byen, saa blir nok ein rolig og avslap...

4. Juli og snart i Kentucky

Vi triller og triller...nå er vi kommet opp på 1240 km siden vi startet, og det er vi godt fornøyde med :-) det "vonde kneet" til Frida er blitt bedre ved hjelp av en solid støttebandasje og Gunnvor sipper til hostesaft for å kontrollere hosten. Begge mener bestemt at formen er bedre og at vi syk...

Buchanan var et lykketreff

Igår kom vi frem til Buchanan, en liten plass med 1000 innbyggere (riktig mange av dem var farmers med boots, tattoveringer, big trucks og hockeysveis). Litt av et syn! På den andre siden så kikket de like forunderlig på oss i sykkeloutfit, som vi på dem. Merkelig.Planen var å ta inn på et av bye...

West virginia

Akkurat nå sitter vi og nyter en smoothie i en pitteliten by kalt Lexington i Virginia. Ute er det kjempevarmt, kanskje 30 grader ++. Klokka er snart to og vi har begynt på ferden over Blue Mountains. Blue Mountains er en fjellkjede som er langt lavere enn the Rockies, til gjengjeld så er fjellen...
femtusenkm

30, Ålesund

Vi er to ladies fra Vestlandet som liker å sykle. Det viktigste for oss er at når vi drar på tur, så skal det bare være langt, og helst ikke særlig gjennomtenkt. Vi er begge mere glad i motbakker enn motvind, og vi rasjonerer sjeldent på ride glide. Vi tror på at livet tilhører dem som oppholder seg ute, der hvor livet er <3