Takk for nå, Sveits!

Turens fysiske høydepunkt nådde vi i går, Juliers Pass i Sveits, på ca 2283 m.o.h. Veien opp dit var lang (100km) og bratt med to topper (2600 høydemeter klatring). På veien opp tenkte vi flere ganger at nå kan det ikke være flere bakker, men herregud så feil vi tok. Vi slepte, krabbet og sneglet oss opp og fikk det til slutt til. På toppen av passet spottet jeg et lite, tomt hotell, og vi kom oss inn og fikk sove der. Lykken var enormt stor og beina var totalt æblegrød. Morgenen etter sto vi tidlig opp og kom oss ut til passet for å ta bilder. Vi rigget oss til og i nesten samme øyeblikk kom en turistbuss inn på passet, hvor alle turistene skyndet seg ut i kulden (det var kjempekaldt!) for å ta bilder. Det gikk heldigvis fort, og Gunnsern og jeg

fikk knipset løs etterpå.

Etter passet fikk vi naturligvis trillet nedover i flere timer. Det var Veldig deilig å bare skulle trykke på bremsene, og ikke pedalene for en god stund. Her ses Gunnvor på vei ned hårnålssvingene.

Outfit Of the day yesterday

Kø på veien, lille kalven var bare 3 dager gammel:
Ved grensen:

Når vi kom videre nedover traff vi grensen til Italia, hvor vi er nå. Vi spiste deilig lunsj her og kom oss stille og rolig inn mot vestsiden av comosjøen.

I løpet av gårsdagen gikk vi fra nesten 2300 m.o.h, til kun 200 m.o.h. Vi syklet/trillet 120 km, og vi er på 1620 km totalt.

I dag skal vi sykle til Varese, der skal vi drikke prosecco (det er vel lørdag!) og spise risotto. Tror det blir en veldig kort dag med omkring 60 km på le hjuls.

-Frida

femtusenkm

30, Ålesund

Vi er to ladies fra Vestlandet som liker å sykle. Det viktigste for oss er at når vi drar på tur, så skal det bare være langt, og helst ikke særlig gjennomtenkt. Vi er begge mere glad i motbakker enn motvind, og vi rasjonerer sjeldent på ride glide. Vi tror på at livet tilhører dem som oppholder seg ute, der hvor livet er <3